istiniye logo

دانشگاه ایستینیه استانبول

رتبه کشوری : 141
رتبه جهانی : 6787
تعداد رشته تحصیلی : 171
نوع دانشگاه : خصوصی
محل: استانبول
تعداد دانشجو‌ها : 12238
istinye image

معرفی دانشگاه ایستینیه

دانشگاه ایستینیه یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است و این به دلیل ویژگی‌های فراوانی است که این دانشگاه را متمایز می‌کند، از جمله کیفیت بالای آموزش، ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های مدرن و پیشرفته، و همچنین وجود اساتید توانمندی که از بهترین دانشگاه‌های ترکیه و جهان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دانشگاه ایستینیه کجا قرار دارد؟

دانشگاه ایستینیه در بخش اروپایی شهر استانبول ترکیه واقع شده است. پردیس اصلی آن در منطقه توپ‌کاپی و پردیس دوم آن در وادی استانبول قرار دارد. هم‌اکنون، دانشگاه در حال آماده‌سازی پردیس جدید خود است که در حال ساخت بوده و دانشگاه قصد دارد آن را به یک شاهکار معماری مدرن تبدیل کند.

رتبه‌بندی دانشگاه ایستینیه در استانبول

دانشگاه ایستینیه توانسته است در رتبه‌بندی QS، یکی از برجسته‌ترین سازمان‌های رتبه‌بندی آموزش عالی در جهان، در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها: اروپا 2024، موفقیت چشم‌گیری کسب کند. این دستاوردها نشان‌دهنده کیفیت آموزش در ترکیه در سطح بین‌المللی است.

در رتبه‌بندی QS برای منطقه غرب آسیا، دانشگاه ایستینیه مقام ۵۸ را بین دانشگاه‌های این منطقه کسب کرده است. این دستاورد بزرگ نشان‌دهنده شهرت بین‌المللی دانشگاه و کیفیت آموزش آن است. دانشگاه ایستینیه یکی از دانشگاه‌های اصلی ترکیه به شمار می‌آید و مقام چهارم را در رتبه‌بندی تنوع دانشجویان بین‌المللی، مقام هفتم را در نسبت دانشجویان به هر هیئت علمی، و مقام دهم را در رتبه‌بندی هیئت علمی بین‌المللی کسب کرده است که نشان‌دهنده تأثیر این دانشگاه در سیستم آموزشی ترکیه است.

این دستاورد ارزشمند تعهد دانشگاه ایستینیه به ارائه آموزش با کیفیت و تأثیر آن در سطح بین‌المللی را نشان می‌دهد. با ادامه تولید آکادمیک‌های آینده، رهبران و تأثیرگذاران فکری، این دانشگاه همچنان در صحنه بین‌المللی درخشان خواهد بود.

بر اساس رتبه‌بندی Europe University Rankings از طریق سایت Top Universities، دانشگاه ایستینیه در بین بهترین دانشگاه‌های اروپایی رتبه +601 را کسب کرده است.

ویژگی‌های دانشگاه ایستینیه ترکیه

  1. امکانات مدرن آموزشی: دانشگاه ایستینیه دارای کلاس‌های درس مدرن و پیشرفته است که با جدیدترین وسایل و تکنولوژی‌های مورد تأیید بین‌المللی مجهز شده‌اند.
  2. برتری در رشته‌های پزشکی، مهندسی و علوم اداری: این دانشگاه در تدریس رشته‌های پزشکی، مهندسی و علوم اداری از بهترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.
  3. شرایط آسان ثبت‌نام و پذیرش: دانشگاه ایستینیه شرایط سختی برای ثبت‌نام و پذیرش نهایی ندارد.
  4. بیمارستان‌های آموزشی: دانشگاه ایستینیه دارای بیمارستان‌های خصوصی وابسته به خود است که برای آموزش عملی دانشجویان پزشکی و دندان‌پزشکی در سه سال آخر تحصیل استفاده می‌شود و به فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند تا دوره کارآموزی خود را در دانشگاه بگذرانند و شاید در آینده با دانشگاه همکاری کنند.
  5. ترکیب آموزش نظری و عملی: دانشگاه ایستینیه آموزش نظری و عملی را ترکیب می‌کند، که این امر به دانشجویان مهارت‌های عملی قبل از فارغ‌التحصیلی می‌بخشد.
  6. برنامه‌های تبادل دانشجویی (اراسموس): دانشگاه ایستینیه برنامه‌های تبادل دانشجویی ارائه می‌دهد، که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا یک ترم یا یک سال کامل را در یکی از دانشگاه‌های شریک، به ویژه در اروپا و آمریکا، بگذرانند.
  7. موقعیت مکانی مناسب: این دانشگاه در مناطق مرفه استانبول اروپایی واقع شده و منطقه‌ای راحت و امن برای سکونت دانشجویان است.
  8. تنوع بالای دانشجویان بین‌المللی: دانشگاه ایستینیه یکی از دانشگاه‌های ترکیه با بیشترین تعداد دانشجویان عرب و بین‌المللی در تمامی رشته‌ها است.
  9. بورسیه‌های تحصیلی: دانشگاه ایستینیه به فارغ‌التحصیلان خود امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را با بورسیه 50٪ فراهم می‌کند.
  10. استفاده از هوش مصنوعی: این دانشگاه علم را با تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، به ویژه در زمینه‌های پزشکی و مهندسی، ترکیب می‌کند که باعث شده یکی از 6 دانشگاه برتر و پیشرفته در کل ترکیه باشد.

تاریخ تأسیس دانشگاه ایستینیه

دانشگاه ایستینیه در سال 2015 میلادی (1394 شمسی) توسط “بنیاد آناتولی قرن 21” تأسیس شد. این دانشگاه با سه مؤسسه پزشکی همکاری دارد که سه تا از بزرگترین بیمارستان‌های ترکیه را اداره می‌کنند:

  • Liv Hospital
  • Medical Park
  • VM Medical Park

دانشکده‌های دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه دارای 9 دانشکده است:

  1. دانشکده دندان‌پزشکی
  2. دانشکده پزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده اقتصاد، علوم اداری و اجتماعی
  5. دانشکده هنرهای زیبا، معماری و طراحی
  6. دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  7. دانشکده مهندسی و علوم طبیعی
  8. دانشکده علوم بهداشتی

همچنین، این دانشگاه دارای یک مؤسسه آموزش عالی، یک مدرسه حرفه‌ای و مدرسه حرفه‌ای خدمات بهداشتی است. علاوه بر این، دانشگاه ایستینیه دارای 19 مرکز پژوهشی است.

زبان تحصیل در دانشگاه ایستینیه

زبان رسمی تحصیل در دانشگاه ایستینیه انگلیسی است و اکثر رشته‌های دانشگاه ایستینیه به ویژه رشته‌های مهندسی و پزشکی به این زبان تدریس می‌شوند. همچنین، برخی از رشته‌ها نیز به زبان ترکی تدریس می‌شوند.

بیمارستان دانشگاه ایستینیه

دانشگاه ایستینیه یکی از مهمترین مقاصد تحصیلی برای رشته‌های پزشکی برای دانشجویان بین‌المللی است، زیرا دارای آموزش آکادمیک پزشکی با کیفیت بالا، اساتید ماهر و تعداد زیادی شراکت با مهم‌ترین بیمارستان‌های ترکیه است:

  • بیمارستان لیو بهشه‌شهیر
  • بیمارستان مدیکال پارک غازی عثمان پاشا

می‌توانید اطلاعات و جزئیات کامل درباره بیمارستان‌های دانشگاه ایستینیه و بیمارستان‌های شریک دانشگاه را از طریق مقاله زیر مشاهده کنید: (مشافی دانشگاه ایستینیه)

تعداد دانشجویان دانشگاه ایستینیه

در حال حاضر، حدود 14 هزار دانشجو (13991) در دانشگاه ایستینیه مشغول به تحصیل هستند، که از این تعداد 9893 نفر دانشجوی مقطع کارشناسی، 898 نفر دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی و 3200 نفر دانشجوی مدارس حرفه‌ای هستند. تاکنون، این دانشگاه 6379 دانشجو فارغ‌التحصیل کرده است.

اعضای هیئت علمی دانشگاه ایستینیه

در دانشگاه ایستینیه 163 استاد، 72 دانشیار، 263 استادیار (غیر مقیم)، 101 مربی و 127 پژوهشگر دستیار تدریس می‌کنند. زنان 48.21٪ از اعضای هیئت علمی و مردان 51.79٪ را تشکیل می‌دهند.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه ایستینیه استانبول

دانشگاه ایستینیه 63 رشته در مقطع کارشناسی، 37 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 15 رشته در مقطع دکتری ارائه می‌دهد. برخی از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه ایستینیه عبارتند از:

  • پزشکی
  • داروسازی
  • دندان‌پزشکی
  • پرستاری
  • مهندسی پزشکی
  • سینما و تلویزیون
  • اقتصاد
  • مدیریت بازرگانی
  • معماری داخلی و طراحی محیطی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • ریاضیات
  • مهندسی نرم‌افزار

تعداد ظرفیت رشته‌های پزشکی در دانشگاه ایستینیه

تعداد ظرفیت دانشجویان خارجی توسط وزارت آموزش عالی ترکیه برای همه دانشگاه‌های ترکیه مشخص می‌شود. دانشگاه ایستینیه نیز به این ظرفیت‌ها پایبند است. بنابراین، دانشجویان باید سریعاً ظرفیت خود را رزرو کنند تا فرصت پذیرش را از دست ندهند:

  • تعداد ظرفیت پزشکی در دانشگاه ایستینیه: 70 ظرفیت برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی و 84 ظرفیت برای تحصیل به زبان ترکی.
  • تعداد ظرفیت دندان‌پزشکی در دانشگاه ایستینیه: 60 ظرفیت برای تحصیل به زبان انگلیسی و 40 ظرفیت برای تحصیل به زبان ترکی.
  • تعداد ظرفیت داروسازی در دانشگاه ایستینیه: 60 ظرفیت برای تحصیل به زبان انگلیسی و 70 ظرفیت برای تحصیل به زبان ترکی.

این تعداد ظرفیت‌ها مربوط به دانشجویان بین‌المللی (غیرترک) است و امکان ثبت‌نام بیش از این ظرفیت‌ها وجود ندارد. به دانشجویان علاقه‌مند به ثبت‌نام در دانشگاه ایستینیه توصیه می‌شود برای کمک در رزرو ظرفیت تحصیلی خود به صورت رایگان با ما تماس بگیرند.

مدت زمان تحصیل در دانشگاه ایستینیه

مدت زمان تحصیل در دانشگاه ایستینیه بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است، اما به طور کلی، دوره‌های کارشناسی حداقل 4 سال، دوره‌های کارشناسی ارشد 2 سال و دوره‌های دکتری 3 تا 5 سال طول می‌کشد.

مهم‌ترین اعتبارنامه‌های کسب شده توسط دانشگاه ایستینیه

دانشگاه ایستینیه موفق به دریافت بسیاری از اعتبارنامه‌های بین‌المللی و محلی شده است. در ادامه مهم‌ترین اعتبارنامه‌هایی که دانشگاه همچنان داراست را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

اعتبارنامه CEA: دانشگاه ایستینیه اعتبارنامه CEA را که مختص برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی است، کسب کرده است.

اعتبارنامه SABAK: دانشگاه ایستینیه اعتبارنامه SABAK را برای تخصص‌های فیزیوتراپی، توانبخشی، تغذیه و رژیم‌درمانی پس از یک بازدید میدانی از دانشگاه کسب کرده است. این اعتبارنامه یکی از مهم‌ترین اعتبارنامه‌ها در زمینه مراقبت، علوم بهداشتی و خدمات اجتماعی محسوب می‌شود.

اعتبارنامه TEPDAD: این یکی از مهم‌ترین اعتبارنامه‌ها برای دانشکده‌های پزشکی در دانشگاه‌های بین‌المللی است. مرجع اعتباربخشی دانشکده پزشکی TEPDAD در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲ شمسی) اعتباربخشی به دانشگاه ایستینیه را پذیرفته است.

اعتبارنامه FEDEK: دانشگاه ایستینیه اعتبارنامه FEDEK را برای دپارتمان زبان و ادبیات ترکی و سایر تخصص‌های ادبی دریافت کرده است.

اعتبارات دانشگاه ایستینیه که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ به دانشگاه ایستینیه اعطا یا تمدید شوند

دانشگاه ایستینیه در تلاش است تا اعتبارنامه‌های به‌دست‌آمده خود را حفظ و تمدید کند تا سطح آموزش آکادمیک در آنجا را همچنان بالا نگه دارد. این دانشگاه همچنین آرزو دارد تعداد برنامه‌هایی که اعتبارنامه‌های محلی یا بین‌المللی دریافت می‌کنند را افزایش دهد. برخی از این اعتبارنامه‌ها شامل موارد زیر است:

شناخت MÜDEK: این اعتبارنامه معروف‌ترین اعتبارنامه مهندسی در ترکیه است. به دانشگاه بازدید میدانی انجام خواهد شد تا درخواست دانشگاه برای دریافت این اعتبارنامه تأیید شود.

اعتبارنامه TURAK: این یک اعتبارنامه مهم در زمینه آشپزی و هنرهای آشپزی است و دانشگاه ایستینیه در تلاش است تا در این زمینه به صورت محلی و منطقه‌ای برجسته شود.

اعتبارنامه STAR: این یکی از مهم‌ترین اعتبارنامه‌ها در زمینه علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مدیریت عمومی است.

شرایط و ثبت‌نام در دانشگاه ایستینیه ۲۰۲۴

شرایط ورود و ثبت‌نام در سال تحصیلی ۲۰۲۴ در دانشگاه ایستینیه برای دانشجویان بین‌المللی، ساکن داخل یا خارج از ترکیه، آسان و قابل دسترس است.

ثبت‌نام در دانشگاه ایستینیه ۲۰۲۴

ثبت‌نام در دانشگاه ایستینیه ۲۰۲۴ آسان است و نیازی به ارائه اسناد زیادی ندارد. برای ثبت‌نام در دانشگاه ایستینیه، کافی است دانشجوها اسناد زیر را داشته باشند:

  • کپی از گذرنامه معتبر.
  • کپی از مدرک دبیرستان.
  • کپی از گواهی نمرات دبیرستان.
  • ایمیل دانشجو.
  • عکس شخصی اخیر.

دانشجویان دو تابعیتی: مدارک تابعیتی که شهروندی قبلی آن‌ها را اثبات می‌کند.

آیا برای دریافت پذیرش دانشگاه ایستینیه نیاز به ارائه مدرک زبان است؟

دانشگاه ایستینیه نیازی به کسب گواهی زبان مانند TOEFL یا TOMER برای پذیرش ندارد و در صورت عدم مسلط بودن دانشجو به زبان مورد مطالعه، دانشگاه مسئولیت آموزش زبان مورد نظر را بر عهده می‌گیرد.

رشته و شهریه‌ها :

پرستاری زنان و زایمان
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
شیمی دارویی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
مامایی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
گفتار و زبان درمانی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
تغذیه و رژیم غذایی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
انکولوژی مولکولی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
بافت شناسی و جنین شناسی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
علم شیمی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
انگلیسی
11000$
فیزیک
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
انگلیسی
11000$
فیزیوتراپی و توانبخشی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
مهندسی سلول های بنیادی و بافت
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
علوم اعصاب
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
زیست شناسی پزشکی و ژنتیک
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
علوم ارتباطات
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
مدیریت سلامت
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
مدیریت کسب و کار
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
معماری
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
آناتومی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
آناتومی بالینی
پی‌اچ‌دی ( دکتری )
ترکی
11000$
مدیریت کسب و کار
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
مدیریت سلامت
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
علوم ارتباطات
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
علم شیمی
تخصص پی‌اچ‌دی
انگلیسی
12833$
فیزیک
تخصص پی‌اچ‌دی
انگلیسی
12833$
پرستاری زنان و زایمان
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
مامایی
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
فیزیوتراپی و توانبخشی
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
مهندسی سلول های بنیادی و بافت
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
علوم اعصاب
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
زیست شناسی پزشکی و ژنتیک
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
گفتار و زبان درمانی
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
تغذیه و رژیم غذایی
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
انکولوژی مولکولی
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
بافت شناسی و جنین شناسی
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
شیمی دارویی
تخصص پی‌اچ‌دی
ترکی
12833$
بهداشت دهان و دندان
کاردانی
ترکی
0$
بهداشت دهان و دندان [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
0$
خدمات اتاق عمل
کاردانی
ترکی
0$
خدمات اتاق عمل [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
0$
بیهوشی
کاردانی
ترکی
0$
بیهوشی [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
0$
رشد کودک
کاردانی
ترکی
0$
دیالیز
کاردانی
ترکی
0$
الکترونوروفیزیولوژی
کاردانی
ترکی
0$
خدمات داروخانه‌ای
کاردانی
ترکی
0$
فیزیوتراپی
کاردانی
ترکی
0$
فیزیوتراپی [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
0$
اورژانس و کمک های اولیه
کاردانی
ترکی
0$
اورژانس و کمک های اولیه [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
0$
رادیوتراپی
کاردانی
ترکی
0$
اسناد پزشکی و منشی
کاردانی
ترکی
0$
تکنیک های تصویربرداری پزشکی
کاردانی
ترکی
0$
تکنیک های تصویربرداری پزشکی [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
0$
آزمایشگاه پزشکی
کاردانی
ترکی
0$
بینایی سنجی
کاردانی
ترکی
0$
حقوق
کاردانی
ترکی
0$
حقوق [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
2640$
هنر آشپزی
کاردانی
ترکی
0$
هنر آشپزی [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
2640$
خدمات کابین هواپیمایی کشوری
کاردانی
ترکی
0$
خدمات کابین هوانوردی غیرنظامی [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
0$
فناوری هواپیما
کاردانی
ترکی
0$
طراحی و انیمیشن به کمک کامپیوتر
کاردانی
ترکی
0$
تکنولوژی غذایی
کاردانی
ترکی
0$
برنامه نویسی کامپیوتر
کاردانی
ترکی
0$
برنامه نویسی کامپیوتر [ شبانه ]
کاردانی
ترکی
0$
فناوری خودروسازی
کاردانی
ترکی
0$
فناوری امنیت اطلاعات
کاردانی
ترکی
0$
فناوری رایانه
کاردانی
ترکی
0$
تجارت الکترونیک و بازاریابی
کاردانی
ترکی
2700$
معماری
کارشناسی
انگلیسی
6500$
معماری
کارشناسی
ترکی
6000$
رشد کودک
کارشناسی
ترکی
5700$
زبان و ادبیات انگلیسی
کارشناسی
انگلیسی
5800$
مدیریت سلامت
کارشناسی
ترکی
5000$
فلسفه
کارشناسی
ترکی
5000$
علم شیمی
کارشناسی
انگلیسی
5000$
ریاضیات
کارشناسی
انگلیسی
5000$
مامایی
کارشناسی
ترکی
5700$
ترجمه و تفسیر
کارشناسی
انگلیسی
5800$
مهندسی رایانه
کارشناسی
ترکی
6900$
مهندسی رایانه
کارشناسی
انگلیسی
7200$
رسانه های نوین و سیستم های ارتباطی
کارشناسی
انگلیسی
5000$
غذا و هنر آشپزی
کارشناسی
انگلیسی
6700$
غذا و هنر آشپزی
کارشناسی
ترکی
6700$
پرستاری
کارشناسی
انگلیسی
6500$
پرستاری
کارشناسی
ترکی
6500$
مهندسی برق و الکترونیک
کارشناسی
انگلیسی
6000$
روانشناسی
کارشناسی
انگلیسی
7900$
روانشناسی
کارشناسی
ترکی
7900$
طراحی بازی دیجیتال
کارشناسی
انگلیسی
6500$
طراحی ارتباطات بصری
کارشناسی
ترکی
5000$
روابط عمومی و تبلیغات
کارشناسی
ترکی
5000$
تغذیه و رژیم غذایی
کارشناسی
ترکی
6700$
مدیریت کسب و کار
کارشناسی
انگلیسی
6900$
اقتصاد
کارشناسی
انگلیسی
5000$
روابط بین المللی
کارشناسی
انگلیسی
5000$
بخش تجارت و بازرگانی بین المللی
کارشناسی
انگلیسی
5100$
سیستم اطلاعات مدیریت
کارشناسی
انگلیسی
5700$
سیستم اطلاعات مدیریت
کارشناسی
ترکی
5700$
علوم سیاسی و مدیریت دولتی
کارشناسی
ترکی
5000$
دندانپزشکی
کارشناسی
انگلیسی
22200$
پزشکی
کارشناسی
ترکی
20000$
پزشکی
کارشناسی
انگلیسی
26400$
داروسازی
کارشناسی
ترکی
12200$
داروسازی
کارشناسی
انگلیسی
13700$
مهندسی صنایع
کارشناسی
انگلیسی
6000$
زیست شناسی مولکولی و ژنتیک
کارشناسی
انگلیسی
6250$
رادیو، تلویزیون و سینما
کارشناسی
انگلیسی
5000$
معماری داخلی و طراحی محیطی
کارشناسی
ترکی
6900$
مهندسی مکانیک
کارشناسی
انگلیسی
6000$
فیزیوتراپی و توانبخشی
کارشناسی
انگلیسی
6900$
فیزیوتراپی و توانبخشی
کارشناسی
ترکی
6500$
گفتار و زبان درمانی
کارشناسی
ترکی
6700$
زبان و ادبیات ترکی
کارشناسی
ترکی
5000$
مهندسی پزشکی
کارشناسی
انگلیسی
6900$
مهندسی نرم افزار
کارشناسی
انگلیسی
7200$
مهندسی نرم افزار
کارشناسی
ترکی
6900$
دندانپزشکی
کارشناسی
ترکی
16200$
مد و طراحی پارچه
کارشناسی
ترکی
4200$
پرستاری بیماری های جراحی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
پرستاری زنان و زایمان
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
گفتار و زبان درمانی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
فیزیوتراپی و توانبخشی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
مهندسی سلول های بنیادی و بافت
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
علوم اعصاب
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
بیولوژی و فارماکولوژی سرطان
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
زیست شناسی پزشکی و ژنتیک
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
مدیریت سلامت
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
علوم سیاسی و روابط بین الملل
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
روانشناسی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
مدیریت کسب و کار
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
هوش مصنوعی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
علوم سیاسی و روابط بین الملل
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
مدیریت کسب و کار
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
فیزیوتراپی و توانبخشی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
سینما و تلویزیون
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
علم داده
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
علم داده
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
مامایی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
تغذیه و رژیم غذایی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
6000$
تربیت بدنی و ورزش
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
زیست شناسی مولکولی و ژنتیک
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
آناتومی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
طراحی معماری
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
معماری داخلی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
مهندسی رایانه
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
زبان و ادبیات ترکی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
امنیت سایبری
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
غذا و هنر آشپزی
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
ترکی
7000$
طراحی معماری
کارشناسی ارشد با پایان‌نامه
انگلیسی
7000$
پرستاری بیماری های جراحی
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
6500$
پرستاری زنان و زایمان
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
6500$
مدیریت سلامت
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
6500$
روانشناسی
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
6500$
مدیریت کسب و کار
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
6500$
مدیریت کسب و کار
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
انگلیسی
6500$
علم داده
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
6500$
تغذیه و رژیم غذایی
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
6500$
مهندسی رایانه
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
انگلیسی
6500$
بهداشت و ایمنی شغلی
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
6500$
روانشناسی بالینی
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
9000$
غذا و هنر آشپزی
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
ترکی
6500$
امنیت سایبری
کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه
انگلیسی
6500$

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی:

دیپلم دبیرستان (ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
ریز نمرات (ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
گذرنامه
گواهی تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی (در صورت وجود)
مجوز اقامت (در صورت وجود)

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی ارشد:

مدرک کارشناسی (ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
ریز نمرات (ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
گذرنامه
گواهی تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی (در صورت وجود)
مجوز اقامت (در صورت وجود)
نامه انگیزشی (فقط برای متقاضیان پذیرش در موسسه علوم بهداشتی)

 

مدارک مورد نیاز برای تکمیل ثبت‌نام مقاطع کاردانی و کارشناسی:

نسخه اصلی دیپلم دبیرستان (ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
ریز نمرات (ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
یکی از گواهی‌های تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی (در صورت عدم وجود معافیت زبان، حضور در آزمون زبان برگزار شده در دانشگاه مطابق با زبان تدریس برنامه مورد نظر الزامی است.)
فاکتور شهریه (حداقل 50% از شهریه به همراه پیش‌پرداخت باید برای ثبت‌نام نهایی پرداخت شود. برای دوره‌های حرفه‌ای شهریه کامل سال باید پرداخت شود)
گذرنامه
6 قطعه عکس پاسپورتی

مدارک مورد نیاز برای تکمیل ثبت‌نام مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ( پی‌اچ دی ):

نسخه اصلی مدرک کارشناسی (ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
ریز نمرات (ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
اگر برای موسسه علوم بهداشتی درخواست داده‌اید، باید گواهی معادل‌سازی مدرک خود را ارائه دهید.
اگر برای موسسه علوم اجتماعی درخواست داده‌اید، باید گواهی شناسایی مدرک خود را ارائه دهید.
یکی از گواهی‌های تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی (در صورت عدم وجود معافیت زبان، حضور در آزمون زبان برگزار شده در دانشگاه مطابق با زبان تدریس برنامه مورد نظر الزامی است.)
فاکتور شهریه (حداقل 50% از شهریه به همراه پیش‌پرداخت باید برای ثبت‌نام نهایی پرداخت شود)
گذرنامه
6 قطعه عکس پاسپورتی
 
 

شرایط پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه و مدارک مورد نیاز برای درخواست:
1- دیپلم دبیرستان
2- رونوشت
3- پاسپورت
4- عکس شخصی
5- نتیجه آزمون TRYÖS، SAT، ACT و غیره (در صورت وجود).
6- گواهی مهارت زبان ترکی C1 (TÖMER) (در صورت وجود).
7- گواهی معتبر زبان انگلیسی (برای برنامه های زبان انگلیسی / در صورت وجود).
8- گواهی معادل سازی (در حین ثبت نام / پس از طی مراحل پذیرش).

نکات مهمی که باید به آنها توجه کنید:
مدارک ارائه شده در طول درخواست باید به زبان ترکی یا انگلیسی باشد.
برای درخواست، می توانید اسناد را در قالب PDF تهیه کرده و از طریق وب سایت ما درخواست دهید.
اصل مدارک ارسالی در درخواست در هنگام ثبت نام در اختیار دانشگاه قرار می گیرد.
ثبت نام به صورت حضوری یا با وکالت نامه رسمی که توسط سردفتر در تاریخ های تعیین شده در پذیرش نامه صادر می شود انجام می شود.
دیپلم و ریز نمرات دبیرستان (کل دوره دبیرستان) باید به تایید (Apostille) توسط وزارت امور خارجه کشور مربوطه برسد. (برای معاملات معادل اجباری)
ترجمه ترکی مدارک باید توسط مترجم قسم خورده سفارت جمهوری ترکیه در کشور شما و یا توسط مترجمین رسمی دفتر اسناد رسمی در ترکیه انجام شود. در غیر این صورت ترجمه نامعتبر تلقی می شود.
مدرک زبان معتبر برای برنامه های انگلیسی: TOEFL، YDS، YÖKDİL.
دانشجویانی که مدرک زبان معتبر (ترکی یا انگلیسی) ندارند باید در آزمون مهارت زبان که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت کنند و قبول شوند.
دانش آموزانی که مدرک زبان معتبر نداشته باشند و در آزمون تسلط رد شوند، 1 سال آموزش مقدماتی دریافت خواهند کرد.

istinye image
istiniye logo

دانشگاه ایستینیه استانبول

رتبه کشوری : 141
رتبه جهانی : 6787
تعداد رشته تحصیلی : 171
نوع دانشگاه : خصوصی
محل: استانبول
تعداد دانشجو‌ها : 12238

دانشگاه‌های مشابه

نیاز به اطلاعات بیشتری درباره این دانشگاه دارید؟
فرم زیر را تکمیل نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود